Vecka 2 - Dag 8 - Utmaning 2

Klarade du förra veckans utmaning?
Haha nej! Jag är så jävla dålig! Men om någon säger till mig att du FÅR inte äta godis så blir jag som en liten fjortonåring som säger "Det får jag visst det!" Jag måste vara tvärtemot helt enkelt. Tragiskt att jag inte klarar en vecka ens utan sötsaker, det har nästan blivit mer sötsaker denna veckan under utmaningen än vad det blir en vanlig vecka!

Denna veckans utmaning: Bli organizerad! Planera dina måltider i förväg denna veckan!
Detta gör vi faktiskt redan hemma så det kommer inte bli en svår utmaning ;) Det får en verkligen att tänka till över vad man faktiskt äter och hur man kan äta lite mer hälsosamt när man veckoplanerar maten!

Dag åtta: Nämn fem saker som du tycker om med din kropp och en kroppsdel som du helst skulle vilja ändra på.
För att vara positiv så börjar jag självklart med sakerna som jag tycker om med min kropp. Jag älskar att min kropp har gett mig två otroliga barn. Jag tycker jag har en snygg rygg. Jag gillar att jag, vare sig jag är smal eller större, så är min kropp alltid kurvig! Jag tycker det är snyggt att jag har en lång hals och nacke! Och jag gilar mina långa ben.

Det jag helst skulle vilja ändra på är mina bröst. Efter två ammande barn så sitter dom inte riktigt där dom ska och tyvärr kan jag inte förändra dom som jag kan med resten av kroppen. Snarare blir dom bara värre när man går ner i vikt eftersom det bli ännu mindre utfyllnad.

 


Kommentarer
Postat av: Emma

Jag är exakt likadan! Förbud funkar inte för mig, jag gör precis tvärt om. Därför har jag slutat med förbud. Istället säger jag till mig själv att jag får om jag vill, men jag lever också efter mottot: "Don't give up on what you want the most, for what you want at the moment!".. Det funkar för mig.. Ibland. Ibland har ju alla motgångar, det går inte att komma ifrån. Men jag tror verkligen inte på förbud, det gör bara att man vill ha det ännu mer.

2012-04-30 @ 16:28:07
URL: http://ejjm.spotlife.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0