27/1 - Dagens träning

Idag har jag börjat med en ny diet. Jag har uteslutit kolhydrater nästan helt (helt går ju faktiskt inte). Ingen mer pasta eller ris eller potatis... Inget med bröd eller musli eller flingor, Ganska skönt än så länge att inte känns sig helt svullen som man alltid gör av kolhydrater. Medans Mannen och Trollet har ätit pizza så har jag ätit kebabsallad. Det var riktigt gott så det var inte svårt idag att strunta i kolhydraterna. Jag är ändå inte så förtjust i pizza så idag var en lätt dag. Frukosten kommer dock bli svårt men ska försöka köra yoghurt med bär och kokt ägg och te. Det borde väl funka tycker jag...

I morse var jag ute på en 35 minuters lång promenad. Vikterna jag fick i julklapp satt runt anklarna men det var väldigt tungt. Jag gick ut på en 40 minuters promenad efter att Mannen kommit hem från jobbet också, då utan barnvagn och då gick det mycket lättare. Skönt att röra på sig! Och skönt att få vara själv en stund, även om jag måste svettas för att få vara det ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0